Afgelopen weekend werd op het Toscaanse circuit van Mugello het 4e evenement van het Italian GT kampioenschap gehouden. Samen met teamgenoot Mirko Bortolotti stond Jeroen Mul hier wederom aan de start met de nummer 16 Lamborghini Huracan GT3. Tijdens de kwalificatie werd al direct duidelijk dat Mul en Bortolotti zeer snel waren en mee konden gaan strijden voor de podium posities. Jeroen kwalificeerde als 3e voor race 1, en Mirko wist de pole position te pakken voor race 2.

Gara 2 podio SGT, Bortolotti-Mul (Imperiale Racing,Lamborghini Huracan S.GT3 #16), Comandini-Cerqui (BMW Team Italia,BMWM6 GT3 #15),

Jeroen startte race 1 vanaf de 2e startrij en wist de eerste ronde solide op de 3e positie rond te komen. Naarmate de race vorderde kon Jeroen de Ferrari en Audi voor hem volgen en een klein gaatje slaan naar de BMW op plaats 4. Na de verplichte pitstop met rijders wissel, waarin de heren de 15 seconden successtraf van de vorige race moesten inlossen, reed Bortolotti op een 6e positie. Hij wist al snel door te schuiven naar 5 en liep in op de nummer 4. Helaas sloeg 6 minuten voor het einde van de race het noodlot toe en liep Mirko een lekke band op. De pitstop voor de bandenwissel kostte dusdanig veel tijd dat de heren terugvielen tot buiten de punten en besloten de auto in de pit box te parkeren om materiaal te sparen.

Na de tegenslag door domme pech van race 1 waren beide heren nog meer gemotiveerd om de 2e race tot een succesvol einde te brengen. Mirko startte vanaf Pole Position maar wist helaas niet de leiding in handen te houden. De Ferrari 488 GT3 van Max Venturi had simpelweg meer vermogen en kon in de lange aanloop naar de eerste bocht de leiding overnemen. Enkele ronden na de start werd de race geneutraliseerd met een safety car. Na de herstart wist Mirko een prachtige inhaalactie te maken bij het ingaan van de laatste bocht voor het lange rechte stuk. Vervolgens kon hij nog een mooi gat van 3,5 seconden slaan alvorens hij het stuur overgaf aan Jeroen Mul. Met nog 19 minuten te gaan kwam Jeroen de baan op in de leiding met een voorsprong van 6 seconden op de nummer 2. Met e en constante banden sparende pace wist Jeroen de race uit te rijden met deze voorsprong en de overwinning te pakken.

4