Dit weekend is hét moment waar heel Nederland vol spanning naar uitkijkt: Max Verstappen kan in Abu Dhabi wereldkampioen worden in de Formule 1! Alle hoop is erop gevestigd dat Max, als eerste Nederlander ooit, de wereldtitel binnensleept. Maar of Verstappen zondag wint of niet, de coureur zet dit raceseizoen een ongelofelijke sportprestatie neer. Jumbo Supermarkten is als supporter van talent al sinds het eerste uur de trotse sponsor van Verstappen. In aanloop naar de ontknoping op 12 december, heeft Jumbo een speciale video gemaakt voor het 24-jarige racetalent. Een persoonlijke ode aan Max, uit naam van Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten.

In de video wordt stilgestaan bij de bijzondere mijlpalen van de topcoureur en komt ook de speciale band tussen Max en Jumbo aan bod. Frits van Eerd kent Max Verstappen al sinds jonge leeftijd: “Wat is het ongekend spannend, deze race om het kampioenschap! We zitten bij Jumbo allemaal op het puntje van onze stoel en hopen dit weekend te zien hoe de ultieme droom voor Max en al zijn fans in vervulling gaat! Jumbo en Max hebben samen al veel mooie avonturen meegemaakt. Vier jaar op rij organiseerden we samen de Jumbo Racedagen en afgelopen jaar vond na 36 jaar eindelijk weer de Dutch Grand Prix in Zandvoort plaats. Die Max ook nog eens won. Zo brachten we samen heel Nederland weer dichterbij de Formule 1. Ik ben bijzonder trots dat we Max al sinds zijn eerste race hebben kunnen helpen zijn droom na te jagen. Namens alle Jumbo collega’s wil ik hem ontzettend veel succes wensen. En wereldkampioen of niet, Max is bovenal een wereldgozer en een grote inspiratie voor velen!”