In het finaleweekend van de Intercontinental GT Challenge lieten Dries Vanthoor, Robin Frijns en Markus Winkelhock aan het stuur van de Belgian Audi Club WRT Audi R8 LMS GT3 zien dat ze tot de absolute wereldtop in de GT-racerij behoren. Ze werden op de legendarische omloop met de kurkentrekker-bocht tweede in de slotrace van het kampioenschap en zorgden zo mee voor de constructeurstitel voor Audi Sport. Dries Vanthoor zelf eindigt ook in de eindstand van het rijderskampioenschap in de voorste gelederen. Er rest de jongste van de twee broers Vanthoor nu een allerlaatste opdracht: de GT World Cup in Macau, op het indrukwekkende en razendsnelle stratencircuit in de voormalige Portugese kolonie.

 

 

Laguna Seca, net als Spa-Francorchamps of de Nürburgring is een naam als een klok bij iedereen die van langeafstandsraces houdt.

Inderdaad”, vertelt  Dries Vanthoor de dag na de race. “Die Corkscrew, een trage bocht die op een heuvel in dalende lijn afloopt waardoor het een zogenaamde blinde bocht is, heeft iedereen wel al eens gezien of gereden op een game. Voor mij was het dit weekend een ontdekking en het is inderdaad een bijzondere bocht. Voor het overige is het een circuit met behoorlijk weinig grip en dat is op zich ook al niet makkelijk… en wat me opviel, het was hier veel kouder dan ik verwachtte bij het horen van de regio… Californië.

De race zelf was een sterk nummer, maar het drietal had in de aanloop naar de wedstrijd even nodig om het gepaste antwoord op de sterke concurrentie te vinden.

Klopt, het was even doorbijten, maar dat is iets wat we kunnen”, aldus nog Dries Vanthoor. “We hebben heel de wedstrijd heel hard gevochten en konden heel dicht naderen op de leiders, maar naar het einde toe waren mijn achterste rubbers dermate weg, dat aanvallen geen zin meer had. Anderzijds, met die tweede plek, toch een mooie prestatie, zorgen we er mee voor dat Audi hier de titel in de Intercontinental GT Challenge behaalt en daar ben ik echt wel trots op.