VGL Racing stond al geruime tijd te popelen om deel te nemen aan de Supercar Challenge. Het leek voor het Antwerpse team de uitgelezen kans omde auto verder te ontwikkelen en de uitdaging aan te gaan in zowel de Belcar als de Supercar Challenge. De eerste Belcar wedstrijd in Zolder besliste er echter anders over maar nu zijn ze er helemaal klaar voor. De gebroken aandrijfas, die de oorzaak was van de opgave tijdens de eerste wedstrijd van de Belcar in Zolder, werd danig onder de loep genomen, wat resulteerde in een aangepaste versie om gelijkaardige problemen tot een minimum
te herleiden. Maar daar bleef het uiteraard niet bij.

VGL-1-6

Het team maakte ook de overstap van Avon naar Pirelli banden. Vooraan blijven het de vertrouwde 15″ terwijl ze achteraan voor de grotere 16” gaan. Deze overstap maakte dat er ook wat set-up aanpassingen nodig waren en die werden dan ook doorgevoerd in samenwerking met de rijders feedback na de eerste wedstrijd. Aangezien de geplande testdag van afgelopen week op Zolder letterlijk in het water viel, zal het team zonder testkilometers moeten vertrouwen op de techniek en de voorbereide setup van hun “Blowing Britney”.

Dit weekend zal het team, tijdens de Spa Euro Race, zowel aan de Belcar als de Supercar Challenge deelnemen. Een grote uitdaging voor het team en de piloten maar ze zijn er naar eigen zeggen helemaal klaar voor. Danny Wagtmans en Luc Branckaerts zullen de wedstrijden in de Supercar Challenge voor hun rekening nemen. Voor de Belcar wedstrijd zullen zij opnieuw aantreden samen met Ronald Thienpont. Onder voorbehoud zou Maik Barten opnieuw zijn intrede doen bij het team.

VGL-1-7