CUPRA heeft zijn e-Racer op een circuit in Zagreb (Kroatië) recent voor het eerst aan een circuittest onderworpen. Het was de eerste keer dat het batterijpakket van de volledig elektrische racewagen in de praktijk werd getest.

 

Eerder werden alle elektrische, elektronische, batterij-, koel- en aandrijfsystemen al individueel van elkaar getest. In Zagreb daarentegen, waren ze alle volledig geïntegreerd in de auto en werden ze voor het eerst als één geheel benut. De resultaten van de tests waren uitermate positief voor het CUPRA-team. De temperatuur op het circuit was bijvoorbeeld erg hoog, maar de CUPRA e-Racer heeft bewezen dat hij dat zonder problemen aankan.

Fijnslijpen
Het batterijpakket van de e-Racer bestaat uit 6.072 ronde batterijcellen, wat het equivalent is van 9.000 mobiele telefoonbatterijen. De actieradius van de e-Racer is daarmee groot genoeg om uit te komen in de nieuwe E-TCR-raceserie (Electric Touring Car Races). CUPRA gaat de bevindingen van zijn recente circuittest gebruiken om de systemen van de e-Racer fijn te slijpen.

 

“Met de CUPRA e-Racer willen we racen naar een hoger niveau brengen”, aldus dr. Matthias Rabe, Vice-President Research & Development bij SEAT. “Met de ontwikkeling ervan bewijzen we dat we de autosport met succes opnieuw kunnen uitvinden. Autosport is een van de pijlers van CUPRA en we zijn trots op het team dat deze elektrische racewagen mogelijk heeft gemaakt.”