Bij de DNRT steken we telkens na afloop van het seizoen de koppen bij elkaar om met de organisaties van verschillende circuits tot een aansprekende racekalender te komen. Dat is een monsterklus, als je weet dat de DNRT van alle race-organisaties in onze omgeving verreweg de meeste wedstrijden organiseert. Maar wat zijn we trots als we daarna, net zoals nu, autosport-minnend Nederland en België mogen verblijden met de invulling van hun vrijetijdsbesteding!

 

 

 Het is ons gelukt een soortgelijke kalender neer te zetten voor de sprintraces als de afgelopen jaren het geval was, inclusief een uitje naar Assen en Zolder. Alleen komt er dit jaar nog een vierde circuit bij? Dames en heren, we gaan weer naar Spa-Francorchamps!!! Nee niet voor een training of zo, maar voor echte wedstrijden! Hoe dan? Dankzij de jarenlange succesvolle samenwerking met Creventic is hun evenement op Spa inmiddels ook een beetje van ons geworden …

 We beginnen al eind maart met een mooie klassieker: de Paasraces op Zandvoort. Vervolgens wisselen de circuits zich in een rap tempo af en sluiten we het seizoen pas af op 13 oktober. Overigens hopen we binnenkort ook nog op een aanvulling in de vorm van een muzikale dag (lees: geluidsdag) op Zolder, speciaal voor de echte herriemakers onder ons.

 

 

Ook de Endurance kent dit jaar een uitbreiding, want we gaan naar een vierde evenement toe! Wist je nog niet zeker of je hiervoor een team in het leven moest roepen – of er speciaal race-ijzer voor moest opbouwen? Dan weet je het nu wel, denken wij! Houd hierbij ook rekening met een nieuwe klasse, waarbij op Zandvoort rondetijden tot twee-minuten-rond zijn toegestaan. We beginnen al op 14 april met de ‘Promo-Endurance’. Wel direct de eerste wedstrijden voor de competitie, want ze tellen allemaal mee. Deze eerste dag zullen we twee wedstrijden rijden. Namelijk een 2 en een 4 uurs race. Het zal een waar feest worden voor de Endurance, bomvol gezelligheid met verrassende bijkomstigheden. Is dit eigenlijk niet hoe je ieder jaar wilt beginnen? Vervolgens gaan we naar de 8-uursrace en drijven daarna via 10 uur de spanning op naar 24 uur. Laatstgenoemde race wordt voor de helft op Assen en voor de helft op Zandvoort verreden. Binnenkort meer nieuws over dit unicum. Zo hebben we een meer dan wisselend programma waarbij we aan ieders wensen hopen te kunnen voldoen.

De kosten zijn nog niet bekend, maar rijmen op de hieraan voorafgaande jaren. Heel veel rijtijd, voor het minst mogelijke geld. 

Hoe dan ook: seizoen 2018 is onderweg. Eindelijk!

Ladies and gentlemen, START YOURRRRRR ENGINES !!!  www.dnrt.nl