Audi blijft ook in 2019 in de elektrische raceklasse Formule E actief. Tegelijkertijd is het merk volgend jaar hernieuwd met een fabrieksteam vertegenwoordigd in de DTM.

 

Audi e-tron FE05

Audi was in het seizoen 2017/2018 de eerste Duitse autofabrikant in de Formule E. Met vier overwinningen en elf podiumplaatsen in twintig races pakte het team van Audi Sport ABT Schaeffler meteen het constructeurskampioenschap. De Formule E is bezig aan een opmars nu meer en meer autofabrikanten instappen. Voor Audi blijft de elektrische klasse een belangrijke pijler onder zijn autosportprogramma.

DTM: nieuw Class One-reglement

Daarbij blijft Audi actief in de DTM, waarin onze landgenoot Robin Frijns momenteel voor Audi uitkomt. Het toerwagenkampioenschap krijgt volgend jaar te maken met een van de grootste veranderingen in zijn dertigjarige geschiedenis. Vanaf 2019 worden de DTM-racewagens niet langer aangedreven door atmosferische achtcilinders, maar door moderne viercilinder turbomotoren. Nieuw is ook de introductie van het zogenoemde Class One-reglement. Dat maakt het mogelijk dat DTM-auto’s en Japanse Super GT-wagens in elkaars kampioenschap uitkomen. De eerste gezamenlijke races staan voor volgend jaar op de agenda.

Audi Sport RS 5 DTM #33 (Audi Sport Team Rosberg), René Rast

Audi blijft ook na 2020 in de DTM actief, op voorwaarde dat er minimaal drie merken in het kampioenschap vertegenwoordigd zijn. Vanwege het vertrek van Mercedes-Benz zijn dat er momenteel twee. “We blijven veel potentieel zien in de DTM”, aldus Dieter Gass, directeur van Audi Motorsport. “Er is absoluut een derde merk nodig in de raceserie, maar ik heb er alle vertrouwen in dat DTM-chef Gerhard Berger voor 2020 een nieuwe deelnemer zal vinden.”