Het is eindelijk zover! De Honda Civic Cup gaat van start! Op 5 juli zal op het Circuit van Assen een nieuwe race-cup worden ingeluid. Jullie hebben de laatste maanden al regelmatig een gifgroene Civic op het circuit aan het werk kunnen zien. Wij zijn achter de schermen namelijk al een hele tijd bezig met het race-klaar maken van de auto door middel van  duurtests, sprints en deelname aan Time Attack.

Ook heeft de Civic al een keer meegeracet in de toerklasse van de DNRT. Ook hier bleek hij zeer goed met de gehele groep mee te kunnen komen – met als bewijs een toptien-notering bij de derde keer dat de auto in actie kwam! Hieruit blijkt dat het om méér dan een nieuwe cup-competitie gaat. Het is daarnaast ook heel leuk om er ’gewoon’ mee uit racen te gaan! De auto voldoet namelijk aan alle nationale veiligheids-eisen!

 

 

Het concept
De Honda Civic Cup wordt een rasecht DNRT-familielid, met als kenmerken lage kosten, een betrouwbare technische basis en voor de coureur een echte race-beleving! In technisch opzicht valt op dat de Civic zich op het circuit kiplekker voelt bij relatief hoge toerentallen – een echte race-eigenschap met als bonus een zeer onderscheidend uitlaatgeluid!

Even de belangrijkste feiten op een rijtje zetten. Gewicht: 1.050 kilogram. Motorvermogen: 170 pk. Kosten van het complete opbouwpakket (incl. Donorauto en motorswap) € 10.000.

  • Denk hier aan het pakket zelf +/- € 7000,- (incl BTW)
  • Donorauto ( € 2000,- tot € 3000,-)

Alle deelnemers zullen uiteraard met dezelfde motor en versnellingsbak rijden. Daarnaast is iedereen verplicht om precies hetzelfde opbouwpakket aan te schaffen. Daar horen onder meer bij: banden, velgen, remleidingen, rolkooi, schokdempers en uitlaatlijn. Om gelijkheid te waarborgen is ook de motorafstelling van te voren vastgelegd.

 

 

 Cup met variatie?
Jazeker! In de Honda Civic Cup zijn namelijk verschillende modellen toegestaan om (ook op de langere termijn) het vinden van donor-auto’s te vergemakkelijken.  Wij denken hierbij aan alle Civic-modellen (hatch-back, sedan en coupé) uit de periode 1992-2000 die standaard zijn voorzien van een VTEC-motor van 170 pk. Tevens bestaat de mogelijkheid om het uiterlijk van je race-auto naar wens (maar wel binnen de grenzen van het reglement) aan te passen en op te leuken. Een cup-race betekent immers nog niet dat alle auto’s er precies eender uit moeten zien!

We willen jullie graag uitnodigen op 5 juli op Assen te komen kijken. Wij staan daar met de DNRT, Fullcartuning alsmede de coördinator van de Cup klaar om jullie van alle relevante informatie te voorzien en – wie weet – alvast een stoeltje te laten passen. Ook heb  je dan de mogelijkheid om als passagier in onze gifgroene Civic een aantal rondes ‘op snelheid’ mee te rijden. Zo kan je alvast wennen aan wat je misschien al in 2018 te wachten staat!

Meer info op: www.hondaciviccup.com